A) Grammar: Past tense of BE (was/were)
Scheda: was/were tutte le forme
B) Vocabulary: musical instruments and music
C) Physical description
D) Winter holidays
LEGGETE BENE LE ISTRUZIONI DEGLI ESERCIZI!
A) Present continuous (future)
B) Appearance and personality
LEGGETE BENE LE ISTRUZIONI DEGLI ESERCIZI!
A) Present continuous (future)
B) Appearance and personality
LEGGETE BENE LE ISTRUZIONI DEGLI ESERCIZI!
A) Past simple - negative form
B) Past simple - Interrogative form (vedi scheda nella parte A)
C) Revision of irregular verbs for the test (verbs from B to G)
D) Town and transports (anticipation)
FINITE QUELLI DEL 16 GENNAIO PRIMA
A) Past simple - regular verbs (+)
B) Past simple - irregular verbs (+)
C) Town and transports (anticipation)
A) Past simple - regular verbs (+)
B) Past simple - irregular verbs (+)
C) Christmas and winter
Finite gli esercizi che non avete concluso la scorsa volta (November 23rd)
A) Grammar: WAS/WERE
Scheda: was/were tutte le forme
B) Vocabulary (anticipation)
1. ex1
2. ex2
3. ex3
4. ex4
5. ex5
6. ex6
7. ex7
8. ex8
9. ex9
A) Grammar: Past tense of BE (was/were)
Scheda: was/were tutte le forme
B) Vocabulary: musical instruments and music
Verifica sui Quantifiers
Video e mappe sono in Teams
Potete anche rifare gli esercizi del 3 ottobre qui sotto che avete svolto durante le sedute in laboratorio.
See you soon!
Nel quaderno ricordate di segnare:
- la data
- la tipologia e il numero dell'esercizio seguiti dalla performance. Se la performance è inferiore a 7/10 o 70%, rifate l'esercizio:
es: A-1=100%
A) Present continuous:
B) Food:
A) Grammar
B) Vocabulary
C) Listening
A) Grammar [should = give advice (dare consigli)]
B) Vocabulary: Chores and introduction to illnesses
A) Grammar
B) Vocabulary: Chores and introduction to illnesses
A) Grammar
B) Next unit Vocabulary introduction: Chores
A) Vocabulary - Appearance
B) Grammar
C) Functions - directions